Megerősítette egy nemzetközi "kutatás", amit eddig is tudtunk, hogy a legtöbben a kávészünet miatt mennek szakmai rendezvényekre, vagyis, hogy networköljenek, kapcsolatokat építsenek. A LinkedIn online MR csoportjának tagjai körében készült nem reprezentatív kutatás szerint közel 85% megy kapcsolatot építeni az ilyen eseményekre és a legtöbben az ESOMAR szervezte alkalmakon vesznek részt (kb. 40%). További motivációk a részvételre: közel 40%-nál az önmagáért való jelenlét (tudják/lássák, hogy mi is itt vagyunk), illetve van, aki azt emelte ki, hogy rajta szereti tartani a kezét az iparág ütőerén, tudni szeretné merre mennek a dolgok.
A válaszadók egy része ún. panel provider, vagyis online panelje kapacitását adja el kutatócégeknek, így ilyen szemmel nézi az online témákkal is foglalkozó konferenciákat. Sokan egyébként kreatívabb, interaktívabb, közvetlenebb rendezvényeket akarnak, ahol az ügyfelekkel is lehet találkozni, az ő igényeiket is meg lehet ismerni. További eredmények a LinkedIn csoport oldalán (pl. legyenek olcsóbbak a részvételi díjak, ne legyenek szponzori előadások, ne elszállt módszertanokról hanem a napi gyakorlathoz közelebb álló dolgokról beszéljenek).
Mindez jó itiner lehet akár a következő hazai Online Kutatás konferenciának is...
Jómagam egyébként három okból szeretek konferenciára járni (vagyis elsősorban három dolog mentén értékelek egy szakmai konferenciát):
1. kikkel lehet találkozni-beszélgetni, kik vannak jelen az adott szegmensből (idehaza pl. elég kicsi az online piackutató szakma);
2. ha előadok, akkor lehet-e sikeresen kompetenciát kommunikálni, elég jó-e a hallgatóság, vannak-e érdemi visszajelzések, ott vannak-e azok, akiknek címezném a mondandómat;
3. végül vannak-e izgalmas, gondolatébresztő előadások, ha már ott ülök a rendezvényen, akkor szeretem, ha gazdagodik a tudásom, nem véletlenül csinálok mindig jegyzeteket.
És a poszt végére "stílusosan" konfikat ajánlanék (amiket sajnos most ki kell hagynom, de ha valaki megy, akkor ossza meg velünk az élményeit):
The 5th Annual Online Research Conference - 30 Sept 2009: fókuszban a webkettő és a közösségi hálózatok (pl. Twitter, Facebook), mint kutatási lehetőségek.
ESOMAR ONLINE RESEARCH 2009: Online Panels and Beyond - 26-28 October 2009