HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Oszd meg és uralkodj! (Prezentáció a közösségi hálózatokról) FRISSÍTVE

2010.11.19. 15:21 pinter.robesz

Tegnap a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) Digitális Esélyegyenlőség konferenciáján adtam elő a közösségi hálózatokról. A prezentációt felraktam a slideshare-re is (ez az első prezim, amit magam tettem fel egy slide-megosztó oldalra - igaz, eddig rendszerint a prezik közzétételének feladatát meghagytam az adott konferencia szervezőinek).

A prezi inkább egyfajta jegyzet (kevés szöveg, sok kép - újabban ebben hiszek prezentáció készítés terén), a gondolati íve nagyjából a következő: a social network fogalma, mérete; a közösségi hálózatok jellege (vérségi, szerzett és állandóan velünk lévő közösségek); a Facebook és a Google közötti háború - erről itt már megírtam, ami elhangzott*; a közösségi oldal használók klaszterei idehaza (fontos, hogy ez VOV kutatás, tehát iWiW tagok körében készült); a cégek és a közösségi hálózatok, végül 1-1 példa a közösségi oldalak használatának világos és sötét oldalára. Az adatok az Ipsos Zrt. online kutatásából vannak, a diák részben elhangzottak az FMCG konferencián is október elején.

* a jövőben az online kutatáshoz kevésbé kötődő és általában az internettel, információs társadalommal foglalkozó posztjaimat a Netidők Blogtársaság blogján lehet majd olvasni (ami abból a szempontból jó hír, hogy az elmúlt hetekben három posztot is írtam oda, tehát rá vagyok kényszerítve, hogy rendszeresen aktív legyek és ne legyen az a hektikusság a bejegyzések sűrűségében, ami ezen a blogon is tapasztalható többnyire.)

FRISSÍTVE: időközben az NJSZT is kitette a saját oldalára a konferencia előadásokat (4. DE), köztük az enyémet. Nagyon profi módon külön a videót, ahol az előadás hallható és vele szinkron a diasort is, így a kettő egyszerre nézhető meg. Tisztára mintha ott lennénk.

 

2 komment

Címkék: google kutatás prezentáció social facebook online esélyegyenlőség digitális hálózatok twitter közösségi network ipsos njszt

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr602459477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wroadd (törölt) 2010.11.23. 17:55:44

Nagyon jó kis előadás lett, megnéztem, és olyan pofátlan vagyok, hogy a szakdolgozatomban hivatkozom is rá.

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2010.11.24. 10:07:48

Ez nem pofátlanság, hanem megtiszteltetés, nekem ;-)
süti beállítások módosítása