Kevesen tudják, hogy évek óta az online kutatási módszertan a legnagyobb a bevételeket tekintve a világon. A több, mint 20%-os bevételarányos részesedés az online kutatás érettségét és széleskörű elterjedtségét, elfogadottságát mutatja. Persze Magyarországon részben az alacsonyabb internet penetráció miatt, részben az offline módszertannal készülő kutatások nyomott árazása miatt kevésbé nyert teret eddig, mint a nyugati piacokon.
Az online kvantitatív kutatásokon belül is kiemelten fontos a paneles, kérdőíves kutatás, ez a zászlóshajója az online kvantitatív metodológiának. E mellett még léteznek címlistás és ún. banneres (vagy nyitott) kutatások is, amelyek professzionális környezetben kevésbé elterjedtek, de például az egyetemi szférában (főleg a szakdolgozó diákok körében) nagy népszerűségnek örvendenek.
A korábbi, online kvalitatív módszerekről szóló előadásom után ezúttal a kvantitatív módszerekről adtam elő a Budapesti Gazdasági Főiskola külföldi hallgatóinak, angol nyelven. A téma látszólag szárazabb, valójában szakmailag nem kevésbé izgalmas kérdéseket vet fel.