Tegnap rendezték meg először a Mobile Hungary konferenciát, amely a Média Hungary és az Internet Hungary legjobb hagyományait követte, immár harmadikként csatlakozva a rendezvénysorozathoz. Jómagam a reggeli kutatói kerekasztalban és egy adatkontrollal foglalkozó délutáni beszélgetésben próbáltam meg emelni az esemény fényét.
A kutatói kerekasztalban az eNet, az NRC, a gemius és a Google képviselőivel azt vitattuk meg, hogy hol tart ma a magyar okostelefon piac. Az Ipsos Mobinauta naplós méréséből az látszik, hogy a nappali órákban folyamatosan legalább az okostelefon tulajdonosok 25-30%-a használja a készülékét. Jellemzően telefonálnak, böngésznek, fészbúkoznak, sms-t írnak, zenét hallgatnak vagy játszanak a készülékeken. Mindemellett nem elhanyagolható az a tény sem, hogy más médiumokkal összevetve az okostelefon tulajdonosok az esti fő műsoridőt leszámítva a telefonjukon érhetők el a leginkább. Ehhez az is nagyban hozzájárul, hogy körükben meglehetősen erős a párhuzamos médiahasználat.
Akit a részletek érdekelnek, íme a diasor (az Ipsos Mobinauta kutatás teljes jelentése és adatbázisa továbbra is megvásárolható ügyfelek számára):