HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Online magazinok

2008.10.16. 01:51 pinter.robesz

Schneider Henrik (Stepchange) a digitális tartalom és az online újság kapcsán egy régi-új irányt mutatott be a médiában, ez az új digitális magazin forma eltér a korábbiaktól.

A hírportálok fontos tulajdonsága, hogy gyorsan frissülnek, ez előny is, hátrány is. A címlapról levett cikkek az idő előre haladtával egyre kisebb eséllyel találhatók meg a rovatokban, végül egyre nehezebb megtalálni őket.
Ezen segít a digitális magazin, ami nem frissül, hanem időről-időre kiadják. Fontos lehet a nyomtatott sajtó számára: a nyomtatott példány helyett online lekérhető, ami főleg külföldi magazinoknál érdekes. További előnye, hogy a fogyasztó számára archiválható és tartalma (vissza)kereshető.
Példák:
  • Zinio online magazin bolt, ahol előfizethetőek magazinok, letölthető egy olvasó és hozzá a tartalom.
  • HDS, online olvasó, ami online kapcsolat nélkül is olvasható (tehát offline archiválható, kereshető, olvasható). Képekre, multimédia tartalomra is koncentrál.
  • Probléma viszont, hogy monitoron kell olvasni, ami fárasztja a szemet. Ezen segíthetnek az elektronikus papírok, illetve a könyvolvasók.
Magyar kezdeményezések: vannak magyar lapok a Zinio-n, vannak pedig, akik saját maguk fejlesztenek.
 

 

5 komment

Címkék: internet hungary schneider henrik zinio online magazinok stepchange

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr52716273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.10.16. 08:31:07

Köszönöm az információt, megnéztem mindegyiket, hogy kicsit képbe kerüljek.

Critmiss 2008.10.16. 22:56:17

Most lehet, hogy keverem a szezont a fazonnal, vagy félreértek valamit, de már nagyon régen elkezdődött ez, főként művészeti kiadványok esetében. Egyszerűen így jobban működtek az anyagok, mint egy normál website-ba ágyazva.

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2008.10.17. 09:49:51

Persze, ez nem új folyamat, de azt hiszem nem is ezt hangsúlyozta Schneider Henrik az előadásában, hanem azt, hogy ne felejtsük el ezt a megoldást, szemben a portál jellegű oldalakkal, ennek is van létjogosultsága, sőt, sokszor jobban használható.

pollner · http://soreo.biz 2008.10.20. 16:22:21

Az ilyesmi nyilván az olyan magazinoknál működik. ahol nagyon fontos a látvány. (Akár fontosabb, mint a szöveg.) Elég kicsi piac, ráadásul átmeneti üzlet, mert a színes e-olvasók megjelenésével a múzeumba kerülnek ezek a megoldások. (Henrik előadását sajnos nem hallottam.)

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2008.10.20. 16:26:01

Henrik azt hozta fel, hogy a dolog népszerű az olyan lapoknál is mint pl. a Business Week (itt azért a tartalom fontosabb, mint a külcsín), mivel így jobban archiválható, kereshető, és mindig "gépnél" van. Ráadásul sokkal praktikusabb például Magyarországon így előfizetni a Business Weekre, mint a papírosra.