HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Minden autódíler mellé adatbányászt állítani?

2008.11.17. 14:26 pinter.robesz

Ma reggel kaptam egy kollégától a linket, ahol az SPSS Hungary ügyvezető igazgatójának (Körmendi Gyuri volt évfolyamtársamnak) a furcsa autóvásárlási akciójáról olvashatunk. A lényeg, hogy Gyuri az SPSS szövegbányászszoftverével nézte át a Totalcar Népítéletének 37 ezer bejegyzését és próbálta ezek alapján kellő alapossággal megállapítani, hogy melyik a legjobb autó. Ötletes.

Elsőre PR-cikknek hangzik a dolog, de azért az index írása rendesen lehúzza a módszert. Nekem személy szerint egyedül a kiindulóponttal van bajom: vajon ki ír be egy fórumba véleményt egy szervizről? És aki ír, mikor ír inkább, ha baja van, vagy ha mindennel elégedett? Ráadásul ebből nem derül ki, hogy melyik autónak nincsen(!) baja. Lehet egy autó vacak, attól még, hogy a szervizelése nagyon jó – szóval akkor vegyem meg azt? Ahelyett, hogy olyat vennék, amelyik eleve ritkán hibásodik meg?

Szóval a szövegbányászat mellé javasolom, hogy töréstesztekkel és az autókkal kapcsolatos statisztikákkal (pl. átlagos meghibásodások száma) is ismerkedjen meg, aki komolyan gondolja az autóvásárlást, illetve nyugodtan kérjen tanácsot közösségi oldalon az ismerőseitől. Tessék kihasználni a web nyújtotta információ- és kommunikációgazdagságot.

2 komment

Címkék: totalcar spss autóvásárlás

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr68773689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kormendigy 2008.11.19. 16:35:06

Szia Robi (mire jó a Google!) :)

A cikket attól tartok kissé túlspilázta az elkövető. Egy kissé túltengett a cikkben a bulvár, mi kissé földhözragadtabban fogalmaztunk.
Ami ennél lényegesebb, hogy nem fórumokról (bár az is érdekes) hanem a Népítélet bejegyzéseiről van szó. Itt általában értékelik az autókat, de a szervizeket is külön, az ítéletek nem függnek össze. Természetesen nagyon sokan dicsérik, vagy semlegesek a szervizekkel. Autót venni meg nem ez alapján kell, bármit is állítson a cikk :)

Számos ellenvetés felhozható az ilyenfajta vizsgálatokkal kapcsolatban, de egy nagy erénye biztosan van, amivel viszont egyetlen klasszikus piac/közvéleménykutatás sem rendelkezik: az hogy spontán ítéleteket értékel.

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2008.11.20. 12:03:27

Köszi a kommentet.
Ha feliratkozol az RSS-re, nem kell guglizni csak miattam ;-)
Bocs, hogy lefórumoztam a Népítéletet.
És végül akkor mi alapján vettél autót? ("Autót venni meg nem ez alapján kell, bármit is állítson a cikk.")