HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

A kávészünet miatt mennek a piackutatók szakmai rendezvényekre

2009.08.26. 11:41 pinter.robesz

Megerősítette egy nemzetközi "kutatás", amit eddig is tudtunk, hogy a legtöbben a kávészünet miatt mennek szakmai rendezvényekre, vagyis, hogy networköljenek, kapcsolatokat építsenek. A LinkedIn online MR csoportjának tagjai körében készült nem reprezentatív kutatás szerint közel 85% megy kapcsolatot építeni az ilyen eseményekre és a legtöbben az ESOMAR szervezte alkalmakon vesznek részt (kb. 40%). További motivációk a részvételre: közel 40%-nál az önmagáért való jelenlét (tudják/lássák, hogy mi is itt vagyunk), illetve van, aki azt emelte ki, hogy rajta szereti tartani a kezét az iparág ütőerén, tudni szeretné merre mennek a dolgok.

A válaszadók egy része ún. panel provider, vagyis online panelje kapacitását adja el kutatócégeknek, így ilyen szemmel nézi az online témákkal is foglalkozó konferenciákat. Sokan egyébként kreatívabb, interaktívabb, közvetlenebb rendezvényeket akarnak, ahol az ügyfelekkel is lehet találkozni, az ő igényeiket is meg lehet ismerni. További eredmények a LinkedIn csoport oldalán (pl. legyenek olcsóbbak a részvételi díjak, ne legyenek szponzori előadások, ne elszállt módszertanokról hanem a napi gyakorlathoz közelebb álló dolgokról beszéljenek).

Mindez jó itiner lehet akár a következő hazai Online Kutatás konferenciának is...

Jómagam egyébként három okból szeretek konferenciára járni (vagyis elsősorban három dolog mentén értékelek egy szakmai konferenciát):

1. kikkel lehet találkozni-beszélgetni, kik vannak jelen az adott szegmensből (idehaza pl. elég kicsi az online piackutató szakma);

2. ha előadok, akkor lehet-e sikeresen kompetenciát kommunikálni, elég jó-e a hallgatóság, vannak-e érdemi visszajelzések, ott vannak-e azok, akiknek címezném a mondandómat;

3. végül vannak-e izgalmas, gondolatébresztő előadások, ha már ott ülök a rendezvényen, akkor szeretem, ha gazdagodik a tudásom, nem véletlenül csinálok mindig jegyzeteket.

És a poszt végére "stílusosan" konfikat ajánlanék (amiket sajnos most ki kell hagynom, de ha valaki megy, akkor ossza meg velünk az élményeit):

The 5th Annual Online Research Conference - 30 Sept 2009: fókuszban a webkettő és a közösségi hálózatok (pl. Twitter, Facebook), mint kutatási lehetőségek.

ESOMAR ONLINE RESEARCH 2009: Online Panels and Beyond - 26-28 October 2009

2 komment

Címkék: konferencia linkedin piackutatás esomar online mr panel provider

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr251339461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikulasg 2009.08.27. 22:13:06

Nem csak a piackutatók :-) És az is érdekes, hogy ezt ki vallja be. És ha nem, akkor miért nem? Konferenciaszervezői oldalról kedvenc anyagom: http://w3.oszk.hu/manscr/wwwi32.exe/%5bin=ref1.in%5d/?08/079*60441
Üdv,
Gábor

Pannóca 2009.08.29. 16:21:34

A hallgatók pedig csak az ingyen kajáért, nekik még a network se szempont... akkor el is hagyhatnánk az előadásokat. :D
Komolyra fordítva a szót, nálam a naprakészség a fő szempont. És az is, hogy tartalmas legyen a rendezvény, ha már rászánom az időt, pénzt, utazok stb.