HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Telefonos vs. online kutatás - melyik a jobb?

2009.09.03. 09:09 pinter.robesz

Érdekes vita bontokozott ki a Next Gen MR csoportban a LinkedIn-en Krosnick professzor és munkatársainak a cikke nyomán - Krosnick észrevételeiről már beszámoltam, ő volt a bécsi GOR-on az egyik keynote speaker. A vita tárgya a telefonos és online survey-k közötti különbség, az online kutatások adatainak minősége, a véletlen mintavétel és a reprezentativitás. (A vita itt érhető el, de be kell hozzá lépni a LinkedIn-be.) 

A konklúzió számomra - végigolvasva a hét hozzászólást -, hogy másra jó a telefonos, mint az online kutatás. Más csoportokat lehet velük elérni és másfajta felépítésű kérdőíveket lehet lekérdezni (például a telefonos nem alkalmas több összetettebb statisztikai módszertan kérdéstípusainak a lekérdezésére, míg az online nem képes reprezentativitást biztosítani a teljes lakosságra).

Maga Krosnick cikke szabadon letölthető innen.
 

5 komment

Címkék: minőség linkedin krosnick online kutatás telefonos kutatás reprezentativitás

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr541356920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jeffrey goines 2009.09.04. 17:27:41

Én azt szeretem az internetes megoldásban, hogy olcsó (bár én nem nyomom ezt nagy méretekben, csak egyetemisták körében kérdezünk meg néha ezt-azt, a reklám ott ingyen van, etr, nem kell idő-ember-pénz a lekérdezésre), és egyből kapok egy kész adatbázist, vagy esetleg kész jelentést, ha evasys-ben dolgoztam.
/LinkedInen belül a vitát sajnos nem tudom megnézni, azt írja nem vagyok a csoport tagja.../

Pannóca 2009.09.04. 17:30:49

Elnézést, Pannóca voltam nem jeffrey goines, csak nyilvános gépről, más volt bejelentkezve.

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2009.09.07. 09:58:03

Sajnálom, hogy nem lehet megnézni a vitát csak tagoknak. Nekem nincs jogom felrakni ide mások névvel olvasható véleményét. Így marad az, hogy aki nagyon érdeklődik, az belép a csoportba. Nagyon hasznos cuccok szoktak jönni egyébként máskor is.

ardeacinerea · http://www.pallas70.hu/osszetett-kepzesek.php 2009.09.28. 11:33:13

Én az internetes kutatást részesíteném előnyben. Abból indulok ki, hogy jómagam is szívesebben töltök ki a egy kérdőívet az interneten ráérő időmben, mint válaszolgatni telemarketinges munkatársak kérdéseire, akik általában pont indulás előtt egy perccel vagy családi vacsora közben zavarnak.

alibabaesanegyvenhattyu · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.10.08. 12:32:57

Tökéletesen igazatok van, a netes adat gyűjtés nagy előnye, hogy olcsó. Hozzátenném, hogy hatékonyabb is, mivel több embert lehet megkérdezni, ugyanakkor gyors is, mivel lehet, hogy ugyanabban az időban két ember is vissza küldi. :)
Viva internet.