HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Internet Hungary 2009: Horváth László - politika és social media

2009.10.16. 12:22 pinter.robesz

Horváth Lacival 1998 tavaszán találkoztam először, amikor zöldfűlű szociológus-hallgatóként életem első igazi konferencia előadását tartottam nagyobb hallgatóságnak (a Nagy Kreatív Napon). Ő akkor már igazi internet sztárnak számított, az egyik első magyar internetmilliomosnak, aki Amerikából nagy kedvvel hazajárva meg tudja mondani a tutit. A személyes ismertségünk Z. Karvalics Lászlón (az ITTK alapító igazgatóján) keresztül köttetett meg, mivel ők akkor már évek óta nagyon jó barátok voltak. Ezért külön öröm volt számomra újra látni őt, illetve kíváncsi voltam, hogy az internet felcseperedését, különböző korszakait testközelből látva, vajon mit gondol arról, hogy most merre is megyünk.

Laci a következőket mondta el:
- az AOL Strategiai Konzultans csoportjaban dolgozott, tartalomipari start up-okat inditottak el. 1996 ota az ActiveMedia alapitoja es elnoke (internetes reklam ugynokseg)
- a social media a "szemelyeskedest" hozta a politikai terbe (ezt semmilyen mas nyelven nem lehet ilyen jol kifejezni, mint magyarul). Ebben a social marketing nagyon fontos.
- az uj eszkozok, amikkel Obama nyert nem csak a demokrataknal mukodnek, hanem a republikanusoknal is
- ezeket az eszkozoket ma mar nem lehet megkerulni a politikaban az USA-ban
- de ne ajuljunk el a webkettotol es ettol az egesztol, latni kell, hogy alapvetoen szemét megy be, es szemét jon ki: szemethegyek vannak kontextus nelkul. Azoknak a hangja is felerosodik, akik kitartoan sokat beszelnek, meg ha butasagot mondanak is
- online fazisok: 
-- AOL - e-mail, 277 millioan e-maileznek a fejlett vilagban. Alapvetoen munkara hasznaljak. 
-- Google kereso: kerdezes. (Szinte) mindenki hasznalja.
-- Facebook: social media. 5 ev alatt 301,5m hasznalo.
--> a marketing napjainkban mar a keresesben es a kozossegi halozatokban zajlik. A webketto azonban elsosorban a megbeszelesrol, megvitatasrol szol. Ezert nagyon nem mindegy, hogy mikor dobjak be az uzenetet. 
- az emberek egyre tobb idot toltenek a kozossegi halozatokban, a baratokkal valo kapcsolat utan ez a masodik legfontosabb szamukra. 
- a marketing uzenetek hatekony eljuttatashoz a "superconnectorokat" kell megtalalni, akik egyreszt osszekotik a halozatokat, masreszt masok (sokan) rendszerint meghallgatjak es tovabb is adjak az uzeneteiket. Ha ok a sajat halozataikban tovabbitjak az uzenetet, akkor az emberek a barataikkal is errol fognak beszelgetni.
 
Végeredményben tehát a social marketinghez ebben a zajban (szeméthegyben) kell lavírozni, úgy, hogy a kulcspozícióban lévő emberek a mi üzeneteinket adják tovább az ismerőseiknek, és azok az ő ismerőseiknek.
 
Az előadásból számomra fontos volt még a többfajta internet egyszerre egymás mellett és egymás után élése (web, keresők, közösségi média), ami számtalan előadásban visszaköszönt később is. Kézenfekvőnek tűnik ezek alapján, hogy a figyelemért folytatott "harcban" ezek egyszerre egymás barátai és ellenségei is, és egyszerre kell velük számolni. Legújabb szereplőként a közösségi média is belép erre a terepre, csak még nagyon kevesen tudják hogyan lehet sikeresen üzleti célokra is felhasználni.

 

Szólj hozzá!

Címkék: google aol facebook internet hungary social marketing social media internet hungary 2009 horváth lászló active media

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr1001453965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.