HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Internet Hungary 2009: közösség-optimalizálás (SMO) szekció

2009.10.16. 12:53 pinter.robesz

Dobó Mátyás (ismertebb nevén Doransky) vitaindítójával kezdődött a közösség-optimalizálással foglalkozó szekció, amiben rajta kívül még Szabó Márton (iWiW), Novák Péter (Kirowski) és Holman Endre (MyVIP) vett részt Dunder Krisztián moderálása mellett.

Az éppen új céget gründoló Doransky elmondta, hogy:

  • a kozossegi oldalak egyre inkabb stream folyamma valnak
  • ezeken az oldalakon a jellemzo aktivitas a snacking: vagyis a rovid tartalmak csemegezese
  • eleg sok a hivatkozas izgalmas kulso oldalakra, tartalmakra, tehat sokan es sokszor ezeken keresztul kozosen fedezik fel a weben levo tartalmat, ez a kiindulopont
  • mivel ez egyre fontosabb tereppe valik, egyre pontosabb analitika epul ra
  • fontos, hogy ezeken a feluleteken az ismerosok beallnak kozem es a hirdetes koze, tehat itt nem mukodnek a szokasos hirdetesi modellek
  • ez komoly jogi kerdeseket vet fel, uj megoldasok szuksegesek, kiserletezni kell, fel kell vallalni a kockazatokat 

Számomra ez nagyon fontos üzenet volt, az idei Internet Hungary-n az egyik legfontosabb pont: a közösségi oldalakban megbúvó hatalmas potenciált nem fogják tudni a hagyományos eszközökkel kiaknázni, a social marketing előtt rengeteg vérrel, verejtékkel járó munka áll, hogy kitalálják mi működik és mi nem.

Az ezt követő beszélgetés érdekesen alakult, mivel két párhuzamos síkon folyt folyamatosan: a MyVIP-es Holman Endre egyszemélyes rögtönzött termékbemutatót tartott, míg a többiek arról próbáltak meg értekezni, hogy vajon mire és hogyan lehetne használni a közösségi oldalakat, vagyis hogyan lehetne a social médiát optimalizálni. Ebből számomra ez tűnt lényegesnek:

  • Eleg keves a tapasztalat az SMO teren, most elsosorban jo programozok kellenek az optimalizalashoz. 
  • nincsenek kialakult megoldasok, "felberelheto" szabadcsapatok, akik generalnak a parbeszedet a kozossegi mediaban (tehat ismerik az eszkozoket, birjak a nyelvet, van eleg idejuk, es mindezeken tul meg ismerik a kommunikalando markat is)
  • mivel ez sok munkaval jar, ez nyilvanvaloan nincs ingyen
  • az SMO-nak nincs meg meg a pontos helye, egyszerre felul- es alulertekelt. Ez bizonytalansagot szul: sokan szeretnek hasznalni, de nem tudjak, hogy hogyan kell. Ezert inkabb az olcso, biztos, kockazatmentes megoldasokat reszesitik elonyben.   
  • egy bannert megrendelni nem nagy ugy, egy közössegi aktivitasokon alapulo kampanyt megtervezni nagyon osszetett, jogilag kenyes es nem bejaratott folyamat. Kevesen merik ezt bevallalni.

Nekem a beszélgetés alapján nagyon úgy tűnik, hogy az egyszerű, ügyfél által is megértett, mérhető social marketinghez még nagyon sokat kell dolgozni, és a dolog összetettségét elnézve könnyen lehet, hogy ilyen soha nem is lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: iwiw myvip internet hungary doransky smo internet hungary 2009 közösség optimalizálás

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr401454013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.