HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Internet Hungary 2009: Kurucz Imre - Online boltok közönsége

2009.10.16. 13:22 pinter.robesz

Amikor a második nap reggelén 5 perccel az előadás tervezett kezdete előtt beültem a Tihany-terembe rajtam kívül egy teremtett lélek nem volt ott, csak a technikusok nyüzsögtek kicsit és végezték el az utolsó simításokat. Kilenc óra után valamivel köszöntötte a hallgatóságot (engem) a színpadra fellépő porondmester (vissza is integettem neki kedvesen), amire elkezdtek becsordogálni az emberek. Szóval nem hálás szerep a második nap reggelén előadni és a tavalyi évhez hasonlóan ismét Kurucz Imrére jutott ez a hálátlan szerep. Idén ismét friss statisztikákat ismerhettük meg az online boltok felhasználóival kapcsolatban.

Röviden a számomra fontosabb adatok:

  • sajat bevallasa szerint a netezok 2/3-a probalta mar ki az online vasarlast, 2004-ben ez meg csak 44% volt
  • az elmult egy evben a netezok tobb mint fele vasarolt online
  • a tobbseg ad hoc jelleggel, nehany termeket osszesen, es feluk 30 ezer forintnal kevesebbert
  • legtobben konyvet, melegetelt, hardvert, szallast, ruhanemut vettek (utobbit annyian, mint szallast, ami engem elegge meglepett)
  • miert vasarolnak online: olcsobb, kenyelmesebb, gyorsabb igy vasarolni
  • csak 22% fizetett bankkartyaval, mivel a vasarlok 2/3 szerint ez nem biztonsagos fizetesi mod
  • 30% celtudatos vasarlo, feluk azert korulnez, 21% csak nezelodik (de nem biztos, hogy vasarol)
  • 48% figyeli az akciokat, 33% feliratkozik a hirlevelekre, 10% vasarolt mar kulfoldi webshopban
  • online vasarloi tipusok:
  •       hardcore vasarlo: 12%, eletuk resze az online vasarlas, sokat vasarolnak, osszesegeben sokat koltenek, helyenkent kivaltja az eletukben az offline vasarlast is az online. Ferfias, fiatalos profiljuk van.
  • a tobbiek alkalmi vasarlok, kevesebbet vaaarolnak, motivaciojuk kulonbozo:
  •      alapos: 18%, arakat, ternekjellemzoket neznek, kicsit idosebbek, ferfiak
  •      elfoglalt: 19%, keves idot szannak vasarlasra, inkabb diplomasok
  •      kenyelmes: 22%, atlagnal idosebb, elelmiszereket tobbet vesznek
  •      sporolos: 29%, csak akkor vasarolnak, ha igy olcsobban jutnak termekekhez

 

Szólj hozzá!

Címkék: internet hungary e kereskedelem nrc online vásárlás internet hungary 2009

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr921454070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.