Nagyon érdekes cikk jelent meg a Research Live-on a Morgan Stanley elemzése nyomán a piackutatás és a válság kapcsolatáról: ”Pressure from online alternatives ‘could stunt research recovery’” címmel. Látszólag az online kutatás van a fókuszban, valójában az árazás, az ügyfelek költségmegtakarításai, az értékhozzáadott szolgáltatások iránti kereslet visszaesése és a hagyományosan piackutatás intenzív iparágak (pl. FMCG, autóipar, pénzügy, IT/tech, média) gyengélkedése.
A cikk szerint a klasszikus piackutató cégek sokkal lassabban fognak magukhoz térni a válságból, mint sokan gondolták, mivel az olcsónak kikiáltott adatfelvételi technikák (mint amilyen Nyugaton az online is) alacsonyan tartják az árat. Az adatfelvételi árak csökkenésének ellensúlyozásaként megjelent növekvő fontosságú értékhozzáadott elemzéseket viszont kevesen hajlandóak megfizetni.
Mindeközben állnak a piacok, például senki nem akar igazán új nagy területeket meghódítani (mint a korábbi évtizedekben), nem változik akkorát néhány iparág, mint korábban (pl. dereguláció, globalizáció hatásaira), amihez sok piackutatásra lenne szükség. Szóval érdekes összefüggésekre mutat rá az anyag, nagyon érdemes elolvasni.