Bár online kvantitatív kutató vagyok (értsd, elsősorban kérdőíves felmérésekkel foglalkozok, amikhez nagy online paneleket használunk az Ipsosban, ahol dolgozok), időről-időre mégis kirándulást teszek az online kvalitatív világba is. Miközben az online paneles kérdőíves felmérési módszertan ma már bevételt tekintve a legnagyobb a világon (maga mögé utasítva a hagyományos kérdőíves módszereket is) az online kvalitatívról ez már korántsem mondható el. Szexi, izgalmas, körülrajongott, de nem igazán használt módszertanokról van szó. Mégis érdemes megismerkedni velük.
Tegnap a Budapesti Gazdasági Főiskolán volt szerencsém az ERASMUS diákoknak az online kvalitatív módszerekről beszélni. Jómagam 14 évvel ezelőtt a finnországi Tamperében tanultam egy szemesztert ERASMUS diákként, így örültem, hogy végre visszaadhatok valamit abból, amit akkor kaphattam. A módszertanok közül az online fókuszcsoportot, a kutatási blogokat / fórumokat, a piackutatási online közösségeket (MROC) és a netnográfiát (social media kutatás) mutattam be.
A diasort kiraktam a slideshare-re is, szabadon olvasható, letölthető (érthető okokból angol nyelven készült).