HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Online kvalitatív kutatás: szexi, de ritkán használják

2012.10.03. 09:19 pinter.robesz

Bár online kvantitatív kutató vagyok (értsd, elsősorban kérdőíves felmérésekkel foglalkozok, amikhez nagy online paneleket használunk az Ipsosban, ahol dolgozok), időről-időre mégis kirándulást teszek az online kvalitatív világba is. Miközben az online paneles kérdőíves felmérési módszertan ma már bevételt tekintve a legnagyobb a világon (maga mögé utasítva a hagyományos kérdőíves módszereket is) az online kvalitatívról ez már korántsem mondható el. Szexi, izgalmas, körülrajongott, de nem igazán használt módszertanokról van szó. Mégis érdemes megismerkedni velük.

Tegnap a Budapesti Gazdasági Főiskolán volt szerencsém az ERASMUS diákoknak az online kvalitatív módszerekről beszélni. Jómagam 14 évvel ezelőtt a finnországi Tamperében tanultam egy szemesztert ERASMUS diákként, így örültem, hogy végre visszaadhatok valamit abból, amit akkor kaphattam. A módszertanok közül az online fókuszcsoportot, a kutatási blogokat / fórumokat, a piackutatási online közösségeket (MROC) és a netnográfiát (social media kutatás) mutattam be.

A diasort kiraktam a slideshare-re is, szabadon olvasható, letölthető (érthető okokból angol nyelven készült).

Pintér Robesz

Szólj hozzá!

Címkék: blog fórum előadás online piackutatás fókuszcsoport kvalitatív erasmus módszertan netnográfia social listening MROC social media kutatás

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr914817270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása