Néhány napja jött a Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSZ) hírlevele (egész pontosan augusztus 29-én), hogy gyakorlatorientált piackutatási képzés indul a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján (MÜTF). Bár még csak három napja vagyok piackutató és a Szonda nem tagja a PMSZ-nek (mivel a Professzionális Piackutatók Társaságának alapító tagja), mégis tanárként részt veszek a képzésben (Bevezetés a marketingkutatásba / adatfelvételi eszközök használata). Hadd magyarázzam meg: 2000-2001 óta tanítottam különböző főiskolákon, egyetemeken (pl. ELTE, BME, Közgáz - lásd az oktatási oldalamat), nemrégiben felkértek, hogy politológusoknak tartsak informatika órát, aminek a lényege, hogy hogyan tudnak politológusok informatikai/internetes eszközöket kutatási célokra felhasználni. Végül a kurzus az utolsó pillanatban mégsem indult el, viszont a tematika elkészült.
Nyár közepén találkoztunk Klenovszki Jánossal (az NRC ügyvezetőjével), aki a MÜTF-ön induló képzés felelőse és közel tizenöt éve ismerjük egymást, mivel együtt jártunk egyetemre. Ekkor került szóba, hogy indul egy képzés, ahol adaptálni lehetne a politológiás kurzust, vagyis bevezetni a hallgatókat, hogy általában hogyan használhatók az informatikai és internetes eszközök kutatásra.
A dolog kétségtelenül nagy kihívás lesz, politológia kurzusnak is az lett volna, viszont szándékaim szerint a hallgatóknak olyan ismereteket fog nyújtani, amit praktikusan fognak tudni használni a hétköznapok során. Közben biztosan rengeteget fogok belőle tanulni én is - majd időről-időre beszámolok a képzésről ezeken az oldalakon is.