Elindítottunk egy workshop sorozatot a CAWI-vel kapcsolatban házon belül és ma fejeztem be a résztvevőktől kapott anoním visszajelző kérdőívek értékelését (21-én és 28-án volt a két azonos tematikájú workshop, amin összesen közel 40 kolléga vett részt). Az értékelés eredetileg egy e-mailnek indult a CAWI-vel foglalkozó munkatársak számára, aztán egy 11 oldalas monstre dokumentum lett belőle (nincs vita, grafomán vagyok). Viszont megérte a munkát, mivel egész érdekes eredményekre lettünk figyelmesek, amik sokat segítenek majd a belső fejlesztésekben (amit megnéztem, hogy melyik osztályról mennyien voltak, mit tartottak érdekesnek, mit unalmasnak, mitől lepődtek meg, miről hallanának szívesen a jövőben és hol kellene szerintük fejleszteni).
Nyilván egy ilyen workshop eredményei nem igazán publikusak (meg, valljuk be, leginkább nekünk érdekfeszítő, meg esetleg a konkurenciának), viszont 1-2 dolog hasznos lehet és ide kívánkozik:
- A legérdekesebb téma a kollégák számára a reprezentativitás biztosítása és a panelek felépítése.További érdekes témák voltak az ajándéksorsolás, a kitöltés valós idejű követése és a kitöltők ösztönzése, motiválása. Vagyis pont azok, amiktől a módszer működése függ egy adott cégnél - a lényegre tapintottak rá a kollégák.
- A közeljövőben külön kell majd foglalkoznunk a sales kérdéseivel, vagyis, hogy mit szabad/lehet CAWI módszertan felé terelni és hogyan kell értékesíteni a CAWI-s kutatásokat. Hogyan lehet az ügyfelek igényeit a leginkább szem előtt tartani (alapelv, hogy az ügyfél nem módszertant rendel, hanem kérdései vannak, amihez adatokra van szüksége, és ajánlatadáskor ehhez keressük meg a neki leginkább megfelelő adatfelvételi módszert, ami egyáltalán nem biztos, hogy az online kutatás)
- Sokan akarnak hallanai az online kérdőívkészítésről, a kutatások menetéről. A legközelebbi workshopon ezért a kérdőívkészítés rejtelmeiben akarunk elmerülni, mivel különbség van egy hagyományos, kérdezőbiztossal működő adatfelvétel és egy önkitöltős online kutatás kérdőíve között - amiből aztán kérdőívírási, programozási, elemzési, stb. következmények fakadnak.
Azt hiszem jövőre pedig elgondolkodunk egy ügyfeleknek szóló workshop sorozat elindításán is, minden bizonnyal arra is lenne igény.