Ma én is szembesültem a kérdéssel, hogy Kétpipú teve vagy Csizmás Kandúr (nem bennfenteseknek: engedem-e, hogy hirdetések legyenek a blogomon, vagy nem). Ez azzal a dilemmával is jár, hogy megéri-e saját bannereket csinálni az 50%-ban nekem rendelkezésre álló billboard banner és oldaldoboz helyeken. (A másik 50% az indexé, elvégre ő adja az infrastruktúrát.)
Egy banner nem nagy befektetés, de csak olyan blogon érdemes megcsinálni, ahol vannak olvasók. Úgyhogy átbújtam a statisztikákat és most gondolkodok (és mivel ez egy kvázi "céges" blog, ezért közösen gondolkodunk a cégben érintettekkel azon, hogy fektessünk-e ebbe energiát.)
És akkor a számok: novemberben olyan napi 12-89 oldalletöltésem volt, 3-56 közötti látogatóval (a feed-eket itt most felesleges számolni, ők nem látják a reklámot). Nem sok, viszont aki jön, azt az online kutatás érdekli (persze sok lehet köztük a szakmabeli).
A keresőkifejezések, amik után nálam landoltak látogatók az elmúlt 30 napban:
- médiaelemzés 5
- reprezentativitás 3
- mit+vásárolunk+neten 3
- "internet+hungary" 2
- cawi+blog 2
- reprezentativitás+online 2
- all 2
- boom.sk+magyar 2
- roman+online+tv+adasok 2
- internet+penetrációja+USA-ban+kutatás 2
- média+összehasonlító+elemzés 1
- Zinio 1
- clooney 1
- cawi+blog+hu 1
- cawi+robesz 1
- online kutatás 1
- online+kutatás 1
- kutatás+a+mai+fiatalok+szokásairól 1
- pet+shop++boys+interjúk 1
- gillette+formula+1+reklám 1
- Hogyan+épül+fel+a++kutatási+felmérés? 1
- Panel+kutatás 1
- MOHI+kutatás+index 1
- Kirowski+novák 1
- média+cikk+elemzés 1
Nyilván ez még a "felfuttatás" időszaka (a blog csak szeptemberben indult), de előbb utóbb elér minden potenciális olvasót és beáll az olvasottsági szint.
A reklámokról később döntünk, de mindenki látni fogja az eredményt abból, hogy végül lesznek-e saját hirdetések.