A Researchlive twitter bejegyzéséből kiindulva sikerült a Research 2009: The Annual Conference címmel meghirdetett angol konferencia oldalán landolnom és, ha már így jártam, körbe is néztem. Első benyomás innen, hogy összegyűlnek az iparág nagyjai a válság és a piackutatás témájának n+1-edik megbeszélésére. Második benyomás: formabontó, izgalmas, pörgős előadások, workshopok is várhatók, pl. ifjú titánoknak kell 20 diában, egyenként maximum 20 másodpercben elmondani nagyívű elképzeléseiket "When I run the MR industry" címmel. Egy másik szekcióban összesen 1 diát lehet felhasználni és max. 5 percet beszélni eredeti ötletekről ("Ideas Rush"). Jött is egy címjavaslat a Twitteren: Forget neuroscience - look in the f***in' garage. Hát, eléggé figyelemfelkeltő. Végül a Research X-Factor egy élő csatát ígér három, a döntőbe jutott cég között, amelyek a BSkyB, Vodafone és eBay képviselte zsűri előtt kell, hogy bizonyítsák rátermettségüket erre a bizonyos X-Factor kutatásra.
A részletetes programot megnézve (PDF-ben itt), úgy tűnik, hogy az online kutatás egy, a témának szentelt szekciót leszámítva nem igazán hangsúlyos a konferencián, bár a közösségi hálózatok, az állampolgári zsurnalizmus vagy a behavioural targeting szegről-végről akár az online kutatáshoz igen közelálló területeknek is tekinthetők. Az online szekcióban a címek alapján nem nagyon lehet megmondani, hogy mit állítanak be tutinak az előadók: beszélni fognak a real-time globális kutatásokról, a hírcsinálásról és a "különbségek" megértéséről.
Mindössze egyetlen dolog árulkodik igazán arról, hogy az online kutatás mennyire feltörőben van: a rendezvény egyetlen aranyfokozatú támogatója a Research Now online kutatócég (adatfelvétel- és panelspecialista), ezüst-fokozatú nincs és a kettő bronz-fokozatú szponzorából egy szintén online cég (e-Rewards) a másik az SPSS.
A konferencia amúgy március 24-25-én kerül megrendezésre Londonban.