HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Éves konferencia a piackutatásról Londonban

2009.03.09. 14:54 pinter.robesz

A Researchlive twitter bejegyzéséből kiindulva sikerült a Research 2009: The Annual Conference címmel meghirdetett angol konferencia oldalán landolnom és, ha már így jártam, körbe is néztem. Első benyomás innen, hogy összegyűlnek az iparág nagyjai a válság és a piackutatás témájának n+1-edik megbeszélésére. Második benyomás: formabontó, izgalmas, pörgős előadások, workshopok is várhatók, pl. ifjú titánoknak kell 20 diában, egyenként maximum 20 másodpercben elmondani nagyívű elképzeléseiket "When I run the MR industry" címmel. Egy másik szekcióban összesen 1 diát lehet felhasználni és max. 5 percet beszélni eredeti ötletekről ("Ideas Rush"). Jött is egy címjavaslat a Twitteren: Forget neuroscience - look in the f***in' garage. Hát, eléggé figyelemfelkeltő. Végül a Research X-Factor egy élő csatát ígér három, a döntőbe jutott cég között, amelyek a BSkyB, Vodafone és eBay képviselte zsűri előtt kell, hogy bizonyítsák rátermettségüket erre a bizonyos X-Factor kutatásra.

A részletetes programot megnézve (PDF-ben itt), úgy tűnik, hogy az online kutatás egy, a témának szentelt szekciót leszámítva nem igazán hangsúlyos a konferencián, bár a közösségi hálózatok, az állampolgári zsurnalizmus vagy a behavioural targeting szegről-végről akár az online kutatáshoz igen közelálló területeknek is tekinthetők. Az online szekcióban a címek alapján nem nagyon lehet megmondani, hogy mit állítanak be tutinak az előadók: beszélni fognak a real-time globális kutatásokról, a hírcsinálásról és a "különbségek" megértéséről.

Mindössze egyetlen dolog árulkodik igazán arról, hogy az online kutatás mennyire feltörőben van: a rendezvény egyetlen aranyfokozatú támogatója a Research Now online kutatócég (adatfelvétel- és panelspecialista), ezüst-fokozatú nincs és a kettő bronz-fokozatú szponzorából egy szintén online cég (e-Rewards) a másik az SPSS.

A konferencia amúgy március 24-25-én kerül megrendezésre Londonban.

Szólj hozzá!

Címkék: konferencia spss research 2009 research now e rewards

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr32991441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása