A Mérem ahogy tudom. Mit is? - szekcióban két Nagy István adott elő egymás után, ezt a Magyar Telekomos előadásán jegyzeteltem:
- otthoni internetre mar majdnem minden potencialis vasarlo elofizetett, fogy az utanpotlas, mivel sok a digitalis irastudatlan.
- 2001-hez kepest az 55 ev felettiek koreben nem nott igazan az internet penetracio /nem jon az ezustgeneracio/.
- informacios irastudatlanoknal a gyerekek segithetnek, hogy legyen otthoni eleresuk, ha iskolas koru gyerekeik vannak.
- az otthoni internet elofizetes megvasarlasahoz vezeto igenyek: tanulas, munkahelyen kivul is akarja hasznalni, kapcsolattartas igenye (pl. Kismamaknal), szamitogepes jatekok.
- mobil internetnel a szemelyes tapasztalat a legfontosabb, hogy melyik szolgaltatot valasztjak.
- elofizetesnel a szzempontok: ar, gyorsasag, megbizhatosag, korlatlansag, van-e sajat szamitogep vagy venni/modernizalni kell.
- mar internetezoknel szempontok az otthoni elofizetesnel: gyorsasag az elso (ar/ertek arany figyelembevetelevel).
- elofizetesnel kulcsszereplok: otletgazda es infoszerzo rendszerint a gyerek, a donteshozo az apa, az ugyintezo apa vagy anya (felnott).
- profi internetezo atlag-eletkora 28 ev, es atlag 8,5 eve hasznal netet idehaza.
- nem otthon internetezok jovedelme jellemzoen kisebb /az ar meg mindig szerepet jatszik, de feltehetoen a gep ara es nem az internet ara/
- a letoltok jellemzoen otthoni felhasznalok.
- otthoni netezok 91%-a minden nap netezik.
- nevelesi programok es content nelkul nem fog noni a penetracio. A szolgaltatoknak pedig akcios arajanlatokat kell adni.