HTML

CAWI - blog az online kutatásról

Pintér Róbert vagyok. 2008 szeptembere óta foglalkozok online kutatással főállásban (2012-ig az Ipsosban), jelenleg mint mobil kutatásvezető az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-nél dolgozok. Elsősorban az online (CAWI: Computer Assisted Web Interviewing) és az okostelefonos módszertannal készülő kutatások fejlesztéséért vagyok felelős. A munkám során érdekes hírekkel, adatokkal, dilemmákkal találkozok, amik remélhetőleg segíthetnek másoknak is, így a CAWI-vel és online témákkal foglalkozó kutatóknak és ügyfeleknek.

Friss topikok

Linkblog

Miért blogolok? Körkérdés piackutató szakmai bloggereknek

2008.12.17. 11:06 pinter.robesz

Kicsit lemaradtam a kutatas.blog.hu olvasásában (lehet, hogy túl sok blogot követek?), de azért, még ha megkésve is, reagáltam a múlt heti körkérdésre, hogy vajon miért blogolok (kommentet hagytam az oldalon). De miután Doranskytól tudjuk, hogy a komment halott (nagyon kevesen nézik meg), ezért, ha már megírtam, berakom ide is, így talán többen olvassák:

A CAWI blog indítása számomra egy logikus lépés volt, tulajdonképpen a korábbi szakmai blogom (infotars.blogter.hu) folytatásának is tekinthető, azzal a kiegészítéssel, hogy ez sokkal fókuszáltabb, az online kutatással (mint téma és módszertan) foglalkozik elsősorban.

A legelső blogom indítása mögött még elsősorban a kísérletező kedv állt (ez még annó 2004 februárjára tehető és a korábbi munkahelyem, az ITTK szerverén ment - azóta sajnos nem elérhető).

Szerintem egy blog kiváló eszköz arra, hogy az ember megmutassa a személyiségét, érdeklődési körét, hozzáértését. Egy blog vezetésének következménye, hogy időrendbe szervezi azokat a témákat, amivel az illető foglalkozott, rendszerezi azokat és hozzáférhetővé teszi (ami a bloggernek is igen hasznos). Végül, járulékos hatás a "láthatóság" megnövekedése, az ismeretségi kör kibővülése, a személyes szakmai hálózat megerősödése.

A blogolás amúgy kutatóként is érdekel, publikáltam is a témában (legutóbb a pár napja megjelent NHIT-s "Égen-Földön informatika" c. kötetben). Ezt megelőzően a HVG Blogkönyvében, ami Bőgel Gyuri bejegyzései mellett tanulmányokat is közölt, osztottam meg a gondolataimat. Ebben a kötetben is volt egy körkérdés, mégpedig hogy mit jelent a blog. A válasz szubjektív, de talán érdekes lehet.

Végül, néhány napja adtam életem első interjúját, mint blogger - stílusosan egy blognak (a körkérdésben is szereplő piackutatás blognak), abban elég sok mindent elmondtam a blogolással való kapcsolatomról, úgyhogy azt nem ismételném el itt.

Szólj hozzá!

Címkék: hvg blogolás doransky nhit

A bejegyzés trackback címe:

https://cawi.blog.hu/api/trackback/id/tr19827712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása