Egy fokkal jobb helyzetben volt Kurucz Imre kilences előadásához képest Lőrincz Vilmos a, aki másodikként adott elő szerda reggel, így már egy bemelegített közönségnek mondhatta el, hogy hogyan fest a hazai online boltok piaca a GKIeNET felmérése szerint.
A számomra érdekesebb adatok:
- tovabbra is elsosorban a B2C adja a forgalmat idehaza. A Gartner hype gorben mar a piaci erettseg szakaszaban vannak.
- 2400 online kiskereskedelmi bolt van Mo-on. Nincsenek uj termekkategoriak, ami 2009-ben futott, az ment korabban is
- ennek ellenere sok uj belepo van, de a forgalom 80%-at a 20 legnagyobb generalja
- az online boltok 63mrd forgammat ertek el tavaly, idenre a szektor sajat elvarasai szerint 100mrd forgalmat szeretne. Ez az 1%-a volt a kiskereskedelmi forgalomnak 2008-ban. A fejlettebb piacokon sem magasabb 2%-nal.
- fajo pontok a szallitas, fizetes (utanvettel fizet a tobbseg). A szemelyes atvetel miatt van online bolt, ami offline egyseget is nyitott (pl. Bookline)
- varhato, hogy erosodik az online kiskereskedelem ahogy egyre tobben fernek hozza az internethez
- az online vasarlast az elmult egy evben 1 millio fo probalta ki, ez az internetezok 27%-a