Tracy Russo (USA demokrata online stratega www.russostrategies.com) a demokrata elnökjelölt, Barack Obama online kampányát járta körül és mutatta meg, hogy milyen mechanizmus működik a hátterében.
- Obama nem (csak) penzt gyujtott az interneten, hanem lojalis tamogatokat, aktivistakat, akik maguk aktivizalnak es generalnak tartalmat, illetve reportolnak vissza az offline tevekenysegukrol. YouTube, blog, Facebook, twitter aktivitas…
- de nem csak tartalom van, hanem kozossegi alapon szervezodo aktivitas is. Az internet segitsegevel mobilizalja tamogatoit Obama csapata (neten, mobilon, szomszedsag latogatasaval stb.).
- mindennapi embereket szolaltatnak meg az interneten, hogy miert tamogatjak Obamat (allando narrativa, kozel hozza a hetkoznapi emberekhez a kampanyt, alulrol szervezi a kommunikaciot)
- Obama 454 millio dollart gyujtott eddig a weben, a legtobb adomany 200$ alatti osszeg volt. 2,5m ember tamogatta eddig a kampanyat.