Gulyás János kollégám a fiatalokról, és azokról a változásokról beszélt, amit hozhatnak a jövőben. Néhány gondolatot lejegyzeteltem én is:
- generaciok: baby boomers, generation X, generation Y (1982-2001 kozott szuletettek), generation Z.
- magyarok generaciok: nagy generacio (Nagy Bandó: „hanyas vagy”), „kis generacio” (Elso Emelet), uj generacio (Tankcsapda „nezd meg jobban hogy elnek anyadek”).
- fiatalok mindig szulettek, ez nem uj, ez biologiai teny. De egyre kevesebben vannak (korfak). Jonnek az oregek.
- nem minden uj generacio akar forradalmi valtozast.
- kinek kell alkalmazkodni, a fiataloknak, vagy a fiatalokhoz?
Hol hozhatnak valtozast a mai fiatalok:
-- media: ingyen, most vagy penzert amit adnak? Nerd szcenario (
a Tv halott).
-- reklamok: vannak reklam-keresok, elutasitok is.
-- fogyasztas: tobb informacio, de tudatosabbak is lesznek? Gyarto es kereskedo informacio monopoliuma megszunik (tobbet tud a termekrol a vasarlo, mint az elado).
-- politika: apolitikus tobbseg, politikus kisebbseg (pl. kuruc.info) (USA-ban vajon mit jut eszebe a fiataloknak a „party animal” kifejezesrol?)
- Kinek kell felni a fiataloktol? Aki szurke, aki az egyen megoldasokban bizik, akinek ugy jo, ahogyan eddig volt. Pl. tomegmediaban, politikaban, hirdetok kozott, kereskedoknel.
- Kinek nem kell felni? Aki mar felvette a kesztyut, aki kreativ.