A GOR konfiról a beszámolót az online választáskutatással kezdeném, ugyanis a megnyitó előadást tartó prof. Jon A. Krosnick (Stanford Egyetem) is ezzel a kérdéssel foglalkozott a leghangsúlyosabban. Ezek szerint az USA-ban napjainkra már az online választáskutatások a leggyakoribbak, még ha ezekkel ritkábban is lehet találkozni, mert nem publikusak (politikai/politikusi megrendelésre készülnek) és a média saját mérései rendszerint még telefonon készülnek (nem bíznak az online eredmények megbízhatóságában). A professzor beszámolója szerint pedig az online választási felmérések bizonyos esetekben jobban teljesítenek, mint a telefonos felmérések. Például a telefonos operátornak (kérdezőbiztosnak) kb. a válaszadók 70%-a mondta, hogy részt vett a legutóbbi szavazáson, míg online (önkitöltős), tehát ebből a szempontból nézve titkos csatornán csak kb. 55% mondta ugyanezt. Ez fontos és szignifikáns különbség, ami arra mutat rá, hogy bizonyos politikai kérdéseknél a pozitív benyomáskeltés miatt a telefonos módszer esetében torzulásokat jelentkezhetnek a válaszokban.
Ugyanakkor persze az online módszernek is vannak hátulütői, a professzor az egyik ilyen hátránynak a paneles minták pontatlanságát jelölte meg. Saját mérései szerint több amerikai internetes cég politikai és egyéb mérését megnézve a felmérések pontossága összesítve 88%-a volt a telefonos cégekének. Mindent összevetve a panel minták kevésbé pontosak, mint a valószínűségi minták.
Mindezek ellenére a professzor szerint a jövő az online mintáké, a telefonos kutatások (minden sajnálatára ellenére) vissza fognak szorulni a politikai kutatásokban, mivel az online felmérések gyorsabbak és költséghatékonyabbak. Ráadásul hiába megbízhatóbbak a valószínűségi minták (amik véletlen mintavétellel készülnek), ha a válaszmegtagadás egyre magasabb előfordulása miatt a telefonos kutatások mintái sem tökéletesek. Innen nézve kellően magas internet penetráció mellett egy online paneles minta (amit ő önkéntes /voluntary/ mintának nevezett) nagyban hasonlítani kezd a telefonos mintára. Hiszen utóbbi kutatási módszernél is érzékelhető az önkéntesség hatása: az vesz részt a kutatásban, aki nem utasítja el a részvételt, és sajnos ez az arány egyre alacsonyabb.