Amikor a második nap reggelén 5 perccel az előadás tervezett kezdete előtt beültem a Tihany-terembe rajtam kívül egy teremtett lélek nem volt ott, csak a technikusok nyüzsögtek kicsit és végezték el az utolsó simításokat. Kilenc óra után valamivel köszöntötte a hallgatóságot (engem) a színpadra fellépő porondmester (vissza is integettem neki kedvesen), amire elkezdtek becsordogálni az emberek. Szóval nem hálás szerep a második nap reggelén előadni és a tavalyi évhez hasonlóan ismét Kurucz Imrére jutott ez a hálátlan szerep. Idén ismét friss statisztikákat ismerhettük meg az online boltok felhasználóival kapcsolatban.
Röviden a számomra fontosabb adatok:
- sajat bevallasa szerint a netezok 2/3-a probalta mar ki az online vasarlast, 2004-ben ez meg csak 44% volt
- az elmult egy evben a netezok tobb mint fele vasarolt online
- a tobbseg ad hoc jelleggel, nehany termeket osszesen, es feluk 30 ezer forintnal kevesebbert
- legtobben konyvet, melegetelt, hardvert, szallast, ruhanemut vettek (utobbit annyian, mint szallast, ami engem elegge meglepett)
- miert vasarolnak online: olcsobb, kenyelmesebb, gyorsabb igy vasarolni
- csak 22% fizetett bankkartyaval, mivel a vasarlok 2/3 szerint ez nem biztonsagos fizetesi mod
- 30% celtudatos vasarlo, feluk azert korulnez, 21% csak nezelodik (de nem biztos, hogy vasarol)
- 48% figyeli az akciokat, 33% feliratkozik a hirlevelekre, 10% vasarolt mar kulfoldi webshopban
- online vasarloi tipusok:
- hardcore vasarlo: 12%, eletuk resze az online vasarlas, sokat vasarolnak, osszesegeben sokat koltenek, helyenkent kivaltja az eletukben az offline vasarlast is az online. Ferfias, fiatalos profiljuk van.
- a tobbiek alkalmi vasarlok, kevesebbet vaaarolnak, motivaciojuk kulonbozo:
- alapos: 18%, arakat, ternekjellemzoket neznek, kicsit idosebbek, ferfiak
- elfoglalt: 19%, keves idot szannak vasarlasra, inkabb diplomasok
- kenyelmes: 22%, atlagnal idosebb, elelmiszereket tobbet vesznek
- sporolos: 29%, csak akkor vasarolnak, ha igy olcsobban jutnak termekekhez