Érdekes vita bontokozott ki a Next Gen MR csoportban a LinkedIn-en Krosnick professzor és munkatársainak a cikke nyomán - Krosnick észrevételeiről már beszámoltam, ő volt a bécsi GOR-on az egyik keynote speaker. A vita tárgya a telefonos és online survey-k közötti különbség, az online kutatások adatainak minősége, a véletlen mintavétel és a reprezentativitás. (A vita itt érhető el, de be kell hozzá lépni a LinkedIn-be.)
A konklúzió számomra - végigolvasva a hét hozzászólást -, hogy másra jó a telefonos, mint az online kutatás. Más csoportokat lehet velük elérni és másfajta felépítésű kérdőíveket lehet lekérdezni (például a telefonos nem alkalmas több összetettebb statisztikai módszertan kérdéstípusainak a lekérdezésére, míg az online nem képes reprezentativitást biztosítani a teljes lakosságra).
Maga Krosnick cikke szabadon letölthető innen.