Az idei év slágertémája kutatói körökben kétségkívül a social media, a közösségi média kutatása. Egyrészt a kutatás tárgyaként is nagyon érdekes, hiszen olyan új trendről van szó, amely meghatározó az internet további fejlődésében, így az ügyfelek adatéhségben szenvednek. Másrészt kutatási eszközként is érdekes lehet, emiatt sokan vizsgálják, hogy a rendszerint rigorózus módszertani előírásokat figyelembe véve hogyan használható a social media, mint kutatási eszköz, illetve milyen előnyökkel (hátrányokkal) járhat az ilyen új eszközök használata a többi, már bevett módszerhez képest.
Szokás szerint a világ kicsit előttünk jár, így van honnan tanulni - ezúttal a Research (Live) egynapos eseményét szeretném az érdeklődők figyelmébe ajánlani. A szeptember 23-án Londonban megrendezésre kerülő konferenciára agusztus 20-ig még kedvezményesen lehet regisztrálni.
A programból kitűnik, hogy az angol piackutatási szektor online térben meghatározó új cégei és az abba belépő nagy játékosok egyaránt képviseltetik magukat. De nem csak "szakmabeliek" adnak elő: ami talán elsőre meglepő lehet idehaza, de kint nagy hagyománya van, a piackutatók ügyfelekkel prezentálnak, jelen lesz például a YouTube (egy Ipsos-os kollégával beszélnek), a The Guardian, a Metro, az O2 vagy a Virgin Media. Így konkrét projektekről és eredményekről, illetve ezen meghatározó cégek szakmai publikumnak szóló megoldásairól, terveiről is szó lesz.
Néhány izgalmasabb téma:
- friss social media kutatási eredmények,
- az online és a social media kutatás validitása,
- hogyan nyerhetőek a fogyasztókra vonatkozó pontos meglátások az online párbeszédekből,
- alakítsuk a fogyasztói párbeszédet üzleti döntésekké
- megfelelő social media stratégia építése a brandek számára
- mit akarnak a felhasználók a közösségi médiától
- milyen új trendek várhatók a jövőben a közösségi médiában (pl. lokalitás alapú szolgáltatások és közösségi játékok) és mit hozhat ez a kutatók számára
Így első ránézésre is forró témák, amik idehaza is fontosak bárkinek a területen. Annak, aki nem tud elmenni, érdemes lesz odafigyelni a konferenciáról szóló tudósításokra - a rendező Research Live biztos nem hagy minket érdemi anyagok nélkül.